Tujuan dan Fungsi Alih Kode Penumpang Terhadap Awak Bus Rute Bojonegoro-Surabaya

This research aims to describe and examine the purpose and function of passenger code switching to bus crew. This data was obtained from the speech of passengers, bus crew and bus drivers. The method used is a qualitative descriptive method where the data is obtained, classified, analyzed and then a general description of the data studied is obtained and uses observation methods in the form of listening techniques, recording techniques, and interview techniques. The results of this study are threefold: (1) the form of variations in the code switching of passengers to bus crew members, (2) the function of code switching of passengers to crew members, and (3) the causes of code switching of passengers to bus crews

Sahri Nova Yoga

Institut Agama Islam Negeri Lhokseumawe Aceh, Indonesia

Abidin. Pembelajaran Membaca Berbasis Pendidikan Karakter. Bandung: Refika Aditaman, 2012.

Akbar, E. Metode Belajar AUD. Jakarta: Kencana, 2020.

Arikunto, S. Prosedur Penelitian, Populasi, dan Sampel Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta, 2011.

Arwida Endah, N. D. Pnerapan MEtode Guide Reading untuk Meningkatkan Kemmapuan Membaca Pemahaman Siswa. Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 11-21. 2018

Bahri, S. Prestasi Belajar dan Kompetensi Guru. Jakarta: Rineka Pusaka, 2008.

Bahri, S. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: PT Rineka Citra, 2010.

Buku Paket K-13. (2007).

Endah, A. Penerapan Guide Reading untuk Meningkatkan Kemampuan Membaca Pemahaman Siswa SD. Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 11-21.2018

Endah, A. Penerapan Metode Guide Reading untuk Meningkatkan Kemampuan Membaca. Jurnal Pendidikan Guru SD, 18-19, 2018.

Endah, A. Penerapan Metode Guide Reading untuk Mneingkatkan Kemmapuan Membaca Hidayah, N. (2014). Pendekatan Pembelajaran Whole Language. JurnaPendidikan dan Pembelajaran Dasar, 292-305

Hisyam, Z. Strategi Pembelajaran Aktif. Yogyakarta: Pustaka Media, 2011.

Ichsan, M. d. D=Signifasi Metdoe Guide Reading Terhadap Motivasi Belajar Siswa dalam Teori Membaca Nyaring. Jurnal Didaktika Tauhuid, 126-139. 2017.

Kutsiyah. Pembelajaran Akidah Akhlak. Pamekasan: PT. Duta Media, 2017.

Lutfi, K. Upaya Meningkatkan Motivasi Belajar. Jime, 22. 2011

Mauulana, A. Penggunaan Strategi Reading Guide untuk Meningkatkan Prestasi Belajar pada Mapel PAI. Jurnal Studi Islam, 22., 2017.

Peraturan Menteri Agama No 20. (2008). Jakarta

Rahim. Pengajaran membaca di Sekolah Dasar. Jakarta: Bumi Aksara, 2019.

Raikhan,"PARADIGMA PENGETAHUAN BARAT DAN ISLAM" http://ejournal.iai-tabah.ac.id/index.php/madinah/article/view/149 Jilid 5 Terbitan 2 Halaman 257-276

Siyoto, S. Dasar Metodologi Penelitian. Yogyakarta: Literasi Media, 2015.

Sujana, N. Penilaian Hasil Belajar. Jakarta: PT Rosdakarya, 2011.

Sutomo, M. Penerapan Reading Guide dalam Pembelajaran di Madrasah. Jurnal Auladuna, 34-148. 2019

Syach, M. Psikologi Pendidikan. Bandung: PT Emaja Rosdakarya, 1995.

Unaya, I. d. Belajar Bahasa di Kelas Awal. Yogyakarta: Penerbit Ombak, 2012.